2005/05/28

Farewell !! Reggie Miller

http://sports.espn.go.com/espn/wire?section=nba&id=2064357

"I'm very disappointed our goal was never achieved, but one thing I want to say is I tried," Miller said. "Every night I tried. I played hurt, I played injured and I always gave it my best. That's all you can ask of a professional athlete.

"I didn't get the ultimate prize, but I tried," he said.


Miller, 跟Jordan, Barkerly, Malone...等人,都是我(這一年齡層)最熟悉的籃球明星
他在 Pacers一待就是十八個球季,這在目前的 NBA或是其他職場來看,都是神奇的一件事
這一點,我並不是絕對認同...但是,我更認同今天不管 Reggie是否曾經轉隊,他始終是一個很棒的球星
印象中,除了當年Jordan第一次的退休,我沒看過哪位球星的最後一役有這麼浩大的場面
全場觀眾起立鼓掌數分鐘,比賽也因此暫時中斷(規則上應該要判delay of game,但是哪個裁判會吹哨判決?)

那段話是賽後Reggie的發言,我看了真的很感動,很想哭
也許是對一個這樣認真的人,卻始終得不到一個實質肯定的惋惜吧
可是...就此刻的感覺,誰又會不認同 Reggie的能力與態度呢?
一枚冠軍戒指很重要,但是能夠感受到人們(球員、球迷、教練)的支持,這更重要
你能對一個專業的運動員再要求什麼呢?
Reggie !! Reggie !!

沒有留言:

 
_ _